Morgonträning och eftermiddagsbad

Idag körade vi ett nytt morgonpass med aporteringsträning. Denna gång vid Skjulsta. som var alldeles underbart för apporteringsträning på vatten. Stora blanka vatten med klungor av vass och näckrosor blandat med smalare passager perfekta för dirigering över till andra sidan. Dessutom riktigt med halvtama änder som störning.

Billy fick gå på två långa enkelmarkeringar, en halvdold dirigering/markering med lång fördröjning i form av rundtur med fotgående och dirigeringar över å och in i en liten vass. Grabben var på sitt bästa humör och tog sig glatt an uppgifterna, det var som om gårdagens träning verkligen stärkt honom! Han behöver mycket stöttning, men jag tänker som så att hellre att han gör det med min hjälp en med hjälp av plask eller annan dragkraft. Mamma och jag diskuterade på vägen hem och kom fram till att det nog bara gäller att nöta, nöta, nöta hela den här sommaren. Så nu blir det morgonträning så gott som varje morgon framöver!

På eftermiddagen kom Mille och Aana hit. Aana är en tuff 8-åring som är på besök från Tärnaby. Även Anna och Hera kom förbi. Vi åkte ut till bryggorna och badade en lång stund i det sköna å-vattnet. Efteråt tände pappa grillen. Gott!

Imorgon väntar inte mindre än två träningspass. På morgonen ska mamma och jag möta Boel och Benka i Skjulsta för vattenträning och på eftermiddagen ska mamma, Mille och jag träna sök i par med vilt ute hos Anna. Bäst för Billy att han sover ut i natt alltså!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0