Kvällsagility med slalomåttan

Igårkväll packade jag och Linda in Billy och Doris i bilen och åkte till klubben för att träna lite agility med Mi och Nisse. Linda blev lite smått agilitybiten på Gotland och har bestämt sig för att gå kurs med Dompan i höst. Kul var det att träffa Mi igen. Härliga Mi!

Billy fick egentligen inte göra så mycket. Körde en kombination som fungerar ungefär som en åtta med slalom i mitten som jag kallar slalomåttan. Den kan varieras massor och är faktiskt svårare än den ser ut. Igår satte vi ett åtta-pinnars slalom i mitten för att spara på hundarna lite.



Billy gjorde ett ok jobb. Jag tränade svänghjälper vid hopphindren, men hade lite problem med att tryck ut honom. Slalomingångarna till högerslalom gjorde han dock kanon. Drog iväg själv och gick rätt. Duktig kille!

Sedan fick han avsluta med att springa över balansbommen några gånger. Där är vi tillbaka på bebis-stadiet igen efter att han hakat upp sig och bara kan kravla över hindret. Nu har vi släppt allt vad kontaktfält heter och tränar bara fart. Springer mot balansbommen och när han är ungefär mitt på langar jag iväg en tennisboll så långt jag kan. Farten börjar komma tillbaka nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0