Dubbelmarkeringsträning

På eftermiddagen tog mamma och jag bilen till ny mark ca 5 minuters bilväg från huset. Helt sjukt. Jag har bott på tandlavägen i 20 år och aldrig insett hur fint det är på åsen. Vi gjorde en övning med Billy och Doris som är lite förberedande till dubbelmarkering på led istället för den traditionella ledet med en åt höger och en åt vänster. En variant som jag förstår blir vanligare och vanligare på prov.

Vi valde ut en plats med en bra referenspunkt i form av en björk dit Doris fick börja med att gå på tre långa enkelmarkeringar. Denna skulle sedan utgöra platsen där den först kastade och yttersta apporten i dubbel markeringen skulle ligga. När Doris blivit duktig på att markera området kastade jag en dubbel. Första kastet vid björken och andra halvvägs ut till björken. Hon fixade det fint.

Billy fick hela tiden sitta och se på när Doris arbetade och när det sedan var hans tur hade han därför redan sett så många kast att han fick gå på dubbel direkt. Första försöket var lite trevande om än klart godkänt. Försök nummer två kanonfint. Kille var laddad och det var full fart både ut och in trots brant uppförsbacke sista biten hem.

Väl hemma överaskade min kära mor med en inhandlad jordgubbsbakelse som fick bli middag. Riktigt smarrig var den. Nu ska jag krypa till kojs innan det är dags för ännu en natt i postbilen. Det är lite upp och ner här hemma. Linda vill ha mitt rum så jag håller på att flytta in i hennes. Idag fick jag in en hel del, men min säng väger ton så den får hela familjen hjälpa till att baxa in så småningom. tills vidare sover jag på en madrass...

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0