Agilityäventyr i Mora

Igår spenderade jag ca 7 timmar i bil för att kolla på agility lika länge. Galet? Jo kanske, men med tanke på att det var min fina gamla polare Karolinas idé så kanske det kan förklara saken...

Karolina (som inte längre vill kallas Karro av någon wierd anledning och nu istället blir Ina) försökte redan i början av sommaren med att försöka få mig att anmäla till tävlingen i Mora. Jag avböjde såklart, fick ju plattarsel och kramp i gasa-foten bara av att köra till Rättvik. För nån vecka sedan ringde Ina och tiggde efter ressällskap. Ingen annan hade nappat på att anmäla till Mora.

I fredagseftermiddag ringde Ina då hon hade insett att hon skulle gå tidigaste banvandringen klockan 07.50. För att hon skulle slippa omvägen att åka över Hållsta på morgonen åkte jag och Doris (som fick följa med och miljöträna) in till Carlavägen och sov. Eller sov och sov, vid elvatiden hade vi nog slumrat in och klockan tre ringde väckarklockan.

Vinglade upp och ut i bilen. Ina körde i ett sträck till Mora. Jag babblade på för att hålla min kamrat vaken. Framme på tävlingen slog vi upp tältet och åt lite frukost. Efter Elvis starter kröp jag och Doris in i buren och sov ett par timmar. Vid lunch kom Anna och Tim, också gamla goda agilityvänner. Resultatmässigt var de grymma. Slog till med en andraplats och en klassvinst med pinne, amazing. När Ina och Elton skulle starta öste regnet. Ina hatar regn.

In med alla blöta saker i bilen och nötte hem till Eskilstuna igen. Jag höll mitt rovdjur till chaufför lugn genom att förse med godis och låta henne sjunga med till låtarna på radion. Själv fick jag kämpa för att hålla ögonlocken uppe. Efter en middag på tandlavägen däckade jag sedan i soffan framför en film.

Slitig resa som varken bjöd på speciellt bra agility eller toppresultat för min chaffis, istället fick man plattarsel och dödshot (om man skulle råka yttra det förbjudna Karro) Det var ändå lätt värt det. Jag har saknat min Karolina :)

Kommentarer
Postat av: Hon som hatar regn

Haha, vad jag skrattar när jag läser detta! Nästa tävling ska jag vara positiv mot ALLT, regn, disk, felkörning, whatever... :) Har saknat dig också min tokiga vän. Kraaaaaamar!

2009-07-12 @ 14:45:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0