Bra start!

En mycket fin start på dagen är vad jag har fått idag. Eller egentligen började det redan igårkväll då jag låg i sängen redan 22.30 istället för runt tolv. Har bestämt mig för att vända tillbaka mitt dygn nu. Klockan sju imorse ringde klockan och hundarna tittade på mig med yrvakna ögon när jag stapplade förbi dem med tvättpåsarna i högsta hugg. Nellan gick inte ens upp ur korgen. Det är visst inte bara jag som blivit bekväm, hepp!

Hittills har jag i allafall hunnit tvätta, rasta av och mata doggys, skriva rent en och en halv föreläsning, lycksta med bedriften att laga mammagrynsgröt i micron (mindre disk och snabbare!) och ätit en halv annanas. Jag är mycket nöjd med dagsförloppet!

Nu väntar lite mer plugg, lite apporteringsträning och sen ska jag cykla till Willys och köpa billig grillkorv, lever, blodpudding, leverpastej och annat snusk som hundarna gillar för på eftermiddagen väntar hundgodisfix här hemma på studentagatan 22. Allt ska skäras och torkas för att sedan stoppas in i frysen och tas fram när det är träningsdax - för då hjälper det att ha godis som är lite extra mumsigt!

En godismix ska också förberedas till ikväll då det äntligen är dags för agility igen. Eftersom Nellan var halt förra gången och Billy parade var det rikigt länge sedan vi körde nu och det spritter i kroppen när jag tänker på hur kul det ska bli.

Här bjuckar Billy på ett helt okej nollat lopp från 2007!



Billy, Hoppklass 1, Tigerhoppet 07 from Jenny Widebeck on Vimeo.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0