Blodad tand för klickerträning

Suck. Dagen skulle helt tillägnas plugg var tanken. Så bra har det målet inte gått hittills. Dock har jag läst en artikel: Gitlins, blä! Istället har jag varit jätteaktivt surfande på massa klickerträningssidor. När Nell var halt pysslade vi med mycket mer sånna tankeövningar än vanligt, och nu har jag fått blodad tand. Men jag vet ju knappt hur man gör! Nell bjuder faktiskt mer och mer på beteenden. Även om det gå långsamt ser jag en förbättring. Provade lite med Billy idag, men han skjuter undan godisskålen med nosen och vill bara gosa. Hm.. Funderar på att koka lite lever nån dag och se om han kan vilja jobba lite mer för den än coop x-tra grillkorv som Nell dreglar ner hela golvet för. Smaken är som baken.


´
Här är en tuff träningsvideo, som bara blir bättre och bättre allt eftersom. De har lärt hundarna att ligga blickstilla trots störningar. Coolt som fan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0