Världen sämsta hundägare?

Jensa kom just hem och är på ett strålande humör. Han ska såhär på kvällskvisten fixa lite käk. Falukorv och spagetti. Först konstaterar han mycket nöjt att: "Stekpannan är ju som gjord för åtta korvskivor!". Sen när han ska slänga ner spagettin i kastrullen blir det för fullt och vattnet rinner över kanten. Men inget rubbar hans goda humör och han utbrister glatt: "Ja, nu jävlar rinner det över!"

Jag är däremot inte på topp. Mina guldklimpar ligger och blänger på mig från hallen. Jag vet att jag har varit världens sämsta hundägare idag. Tre kortare turer och en kissetur på morgonen är allt de fått idag. I övrigt ingen större stimulans än varsitt märgben och pappkartong med godis gömt inuti. Allt för att jag ska hinna klart med hemtentan i tid. Men det går inge vidare och jag känner mig misslyckad.  Så nu lägger jag ner pluggandet och bloggandet för en stund och slänger mig i hundkorgen ett tag för att ta igen lite quality-time med mina bästisar. Det får mig iallafall alltid att känna mig glad inuti. Kanske ska jag ta mig tid till lite klickerträning också kanske. Då skulle Nell bli glad!

Kommentarer
Postat av: Erik

"Ja, nu jävlar rinner det över!"



Hahahaha! Detta är ju underbart!

2009-02-20 @ 15:09:54
URL: http://nuevaestocolmo.blogspot.com/
Postat av: JULIAIRENE - fotoblogg

gillar bilden i headern! mysig :)

2009-02-20 @ 15:12:19
URL: http://juliairene.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0