Ja, jag vet verkligen inte vad jag ska skriva här?

Efter en synnerligen trevlig kväll med några civilekonomer, två jättesöta tejejer Anna&Emelie och Klas klättermus (som Thess skulle sagt) är jag inte helt på topp idag. Mina två underbara djur är dock alltid lika glada på morgonen och jag blir lika varm i hjärtat som alltid. Det ligger något i uttrycket "den som säger att lycka inte kan köpas för pengar har missat hundvalpar", det gör det verkligen.

Starten på min dag har dock varit i tårar. Efter hundpromenaden upptäckte jag till min stora glädje att HUNDSPORT låg i postfacket. I detta nummer har de lite tema på aggressiva och farliga hundar. Såklart har de bland artiklarna lagt in en historia om ett hundöverfall. Tyvärr har jag läst alldeles för många sånna innan, men denna tar priset.

Det som pressar fram ilskna tårar i ögonvrårna och plötsligt får frukosten att se mycket oaptitlig ut är historien om Gun som var ute och rastade sin åttaåriga mellanpudel Isak då en bil stannar till vid en hundtrastgård hon just passerar. Ur väller fem hundar och fäller och biter Gun. Hon tuppar av en kort stund. När hon vaknar ser hon hur en av hundarna har bitit tag om Isak. Såhär beskriver hon det själv: "Han vara bara ett blodigt stycke, tarmarna vällde ut ur ett hål i buken". Då hon förgäves försökte rädda sin hund genom att bända upp den andra hundens käftar skriker ägaren: "Shiva släpper inte!"

Isak lever inte idag. På grund av sina skador fick han somna in hos veterinär strax efter attacken. Shiva lever. Polisen har testat hunden och kommit fram till att den bara är farlig för andra hundar, inte människor. Därför ska Shiva alltid gå kopplad, bära munkorg och aldrig rastas ihop med andra hundar.

Inombords så dör jag litegrann.

Kommentarer
Postat av: Sofia

Jenny, jag dör också lite inombords faktiskt :/

2009-02-05 @ 17:49:42
URL: http://sofiasomfan.blogspot.com
Postat av: Erik

Jag tycker nog att du har glömt att nämna en människa i detta inlägget. Hur slutatde kvällen igentligen?

2009-02-12 @ 22:22:22
URL: http://nuevaestocolmo.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0