On top of the world

Hemtentan är inlämnad - och i samma stund som den låg i papplådan bland restens inlämnade tentor var det som om en sten lyftes från mitt hjärta. Observera dock att jag inte har det blekaste om hur det kommer att gå på bedömningen, men det är liksom skönt att veta att nu kan jag iallafall inte göra mer. Ända sedan tentan delades ut har jag liksom känt dåligt samvete så fort jag inte läst eller suttit framför skärmen och försökt formulera mig. Nu känner jag mig fri!


När tentan var inlämnad firade tjejerna och jag med fika i musikcafét, massa mys! Därefter skyndade jag mig hem och tog ut hundarna på långpromenad i skogen. Äntligen kunde vi strosa omkring utan att jag skulle känna mig stressad över förlorad lästid. Gick en runda vi inte gått på länge och tränade lite basic grejer. Billy fick köra lite fotgående och riktningsändringar på stället.

<-- Nell och Billy vet att det bjuds karameller om man hoppar upp och sätter sig på höga saker!

Gjorde även en annan övning med Billy. Jag la ut en tennisboll och riktade upp grabben som på ett linjetag mot den. När han höll ögonen på den så länge som jag ville skickade jag som belöning. Han flackar lätt med blicken och ska hålla reda på allt omkring honom, och det vill jag försöka jobba bort. Jag vill att mitt handtecken ska "fixera" honom. Nell struttade omkring i sin egna lilla värld som vanligt, men fick testa lite trix och hoppa på stenar och sådant som hon gillar.


Väl hemma bytte jag till stallkläder och åkte och hälsade på Figge. För första gången var jag själv i stallet och det var riktigt mysigt. Borstade och fejade innan vi skrittade iväg in i de djupa skogarna. Han är en trygg och stabil liten sak, men efter att ha kommit igång lite så kan kan han bli rätt pigg. Efter travsträckan tränade han lite piaff, passage, galoppfattningar på stället och undersökte även dikena i en lite större utsträckning än vad jag önskade, men efter ett tag la han av och blev lugna lunk-Figge igen.

Har även hunnit med en sväng till Willys och blivit en femhundring fattigare. Bland annat smög sig ett paket fryst pizza ner i vagnen. Var extrapris, 2 pizzor för 10kr, så jag kunde bara inte motstå. Även ett tvåpack tuggben till jyckarna slank ner. Sedan har det varit kalas här på studentgatan 22 må ni tro!

Söt-Figge är godissugen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0