Ingen inbillning!

Inget gnäll på hela kvällen förutom ett kort hastigt efter maten som hon annars åt med god aptit. Har även lånat en febertermometer av snälla Sara och konstaterat att tempen ligger på 38.5, alltså inge feber. Nellan har slaggat lugnt i korgen sedan jag kom hem från föreläsningen. Jag började ju nästan tro att det inte var någon fara. Kanske hade jag bara förstorat upp alltihopa, skulle ju vara typiskt mig!

Men så på kvällsprommisen gnällde hon först till lite smått vid två tillfällen. Först när hon hoppade över en snövall och sedan när Billy nuddade henne när han travade om henne. Men inga darrningar eller flåsningar. Förrän jag ropade henne til mig. Hon kom i trav och jag kastade åt henne en godbit - GNÄLL! Hennes lilla hundkropp darrade och hon svassade olyckligt runt mig. Sen var det brottom in i den trygga korgen. Nu ligger hon parkerad där och hässjar som en tik som ska till och valpa. Typiskt. Blir till att kontakta Eva imorgon igen, det känner jag på mig. Tänkte egentligen lägga mig tidigt ikväll, men jag ska vänta tills Nellan sover lugnt i korgen igen...

Kommentarer
Postat av: Moa

Aldrig kul när de inte mår som de ska! Förstår att du blir orolig. Ta hand om er nu, jag håller tummarna för att det inte är något. Kram!

2009-02-24 @ 23:04:07
URL: http://lucasflock.se
Postat av: Sara

Nej men fy, lilla nellsan! Jag håller tummarna för att det blir bra snart och vill du ha hjälp så hör du av dig!

Kram

2009-02-25 @ 10:53:23
URL: http://omsara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0