Fredagskväll på studentgatan 22

Och jag planerar att sitta inne hela kvällen. Jensa har åkt till våran huvudstad för att fira farfar som fyller 80år, så jag och doggarna är ensamma. Jag, som ni kanske vet är fruktanvärt lättskrämd och mörkrädd, planerar att sova i hundkorgen inatt. Det faktum att det är fredag den 13´de sätter igång min livliga fantasi allt för mycket. Eventuellt slaggar jag på soffan eftersom det finns en viss risk att det är platsbrist i hundkorgen.

Under dagen har jag varit mycket duktig och hunnit med flera timmars plugg, två längre hundpromenader och slutligen en shoppingtur till coop och öb. Något så roligt som ett moppskaft behövde inhandlas eftersom det gamla gick av på mitten under ett hetsigt städryck. Att jag gick in på coop var endast av anledningen att jag levt på cheeseballs i snart ett dygn och eftersom det fortfarande finns lite bottenskrap i påsen skulle det troligtvis även bli middag om jag inte köpt något annat att stoppa i mig. Det blev en alldeles utsökt fiksgratäng som efter 7 minuter i micron tog plats i min mage, gött! Inhandlade även varsitt tuggben till hundarna som de ska få efter middagen.

Även ett par mandelkubb tog plats i korgen och nu ska de avnjutas tillsammans med gott te samtidigt som jag ska försöka plita ner de första meningarna på hemtentans första fråga. Även lite klickerträning planeras inför kvällen så kanske kommer en rapport.

Just det, fick mig även två glada överraskningar när jag öppnade datorn. Den första var ett mail från Mi, från gamla älskade agilitygänget som gjorde mig så härligt genuint glad. Det andra var en kommentar som avslöjade en bloggläsare jag inte var medveten om att jag hade! Trevligt att folk ger sig tillkänna tycker jag. Antar att jag har ett gäng återkommande läsare efter att ha kikat in på statistiken och det är ju inte utan att man funderar på vilka som tycker att hund och studentdravel är intressant att läsa!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0