Uteritt på envist busfrö

Idag var jag i stallet hos Chickaruss, eller Tjockaruss som jag som jag har börjat kalla honom. Vi red ut en sväng i skogen och såhär såg dagens tur ut:

1. Vill helst inte lämna polarna så och skrittar myrsteg på asfaltsvägen
2. Får syn på en megaläskig brevlåda och försöker rusa hem till kompisarna
3. Fattar att tricket inte kommer att funka och skrittar sedan kolugnt förbi brevlådan
4. Blir jättepigg när vi kommer in i skogen och taktar järnet (själv påstår han att det är passage)
5. Frustar glatt när det bjuds trav och ponnybenen går som trummpinnar mot vägen
6. Exploderar i en lång seriebocksprång när jag fattar galopp.
7. Flyger över alla skogshinder jag styr på så att geggan skvätter hejvilt
8. Blir superanfådd och måste skritta myrsteg och hämta andan ganska länge
9. Inser att vi snart är hemma, ropar på kompisarna och börjar takta igen
10. Sparkar bakut när jag inte tillåter honom att rusa hem i rejserfart, jag är oberedd och tappar balansen lite och Tjockis hetsäter gräs tills att jag har återfått den


Kommentarer
Postat av: Moa

Ponnys...

2009-12-09 @ 18:42:55
URL: http://klickerhundar.wordpress.com
Postat av: Mi

Híhi, känner sååå väl igen det. Spruttiga småtunnor me attityd. Härligt!

Får mega flashback

2009-12-10 @ 00:22:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0