Sista rycket

De senaste dagarna har kantats av plugg med Brita, Cornelia & Ida, vintriga promenade med Sara & James och bonde-söker-fru-kvällar med Örebrotjejerna.

I torsdags kom snön till Örebro, oj så efterlängtad. På torsdagskvällen  var det kramsnö men sedan kom kölden också. Dock hann några  kvällspigga människor bygga ett par snögubbar på studentgatan. På  fredagsmorgon lufsade jag yrvaken ut på morgonprommis, men  väcktes brutalt ur min dvala av Billy som skälde skrämt, ni vet en sån där seria snabba vov,vov,vov,vov,vov! Mina hundar låter i princip aldrig så, de skäller ens nästan aldrig, så jag snodde runt blixtsnabbt för att de vad som skrämt grabben. Sen blev jag full i skratt när jag förstod att Billy fått syn på ena snögubben. Han förstod dock snabbt sitt misstag och när vi passerade gubben på tillbakavägen passade han på att slå en drill på den.

Snömonstret!

 


Kommentarer
Postat av: Thereze

HEJ! Vad roligt att höra från dig :) Det var länge sen jag var inne på din blogg och kikade. Fin snögubbe och snöhundar! Är allt bra i Örebro? Hur går det med agilityn?

Kram från oss

2009-12-18 @ 13:17:26
URL: http://www.therezegra.tk
Postat av: Eddie

"Om det inte går att äta eller leka med det, kissa på det och gå din väg.”

Rätt tänkt Billy!!

2009-12-18 @ 20:50:15
URL: http://zetterljungs.cybersite.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0