December

Idag sken solen över frostbitna fält när jag gick ut med jyckarna. Härligt, både att få lapa lite sol och komma in utan skitiga hundar.

Tänk att det redan är december. Snart är det jul. Jag blir kvar i Öret tills dess att jag åker hem för jul. I helgen blir det plugg och bak med Lindski, nästa helg är det Winnerbäck konsert (ja, jag tror jag missar HUND2009 i år..) och helgen därpå bär det av till Stockholm för teater med kusinerna.

Sen är det jul. I år har mamms och papps bjudit in till O-traditionellt julfirande utan julmat och klappar men med massa trevligt folk och annan god mat. Najs.

Sen ska det såklart, som alltid, bli underbart att träffa hundflocken igen. Gud så jag kan sakna den. Titta bara på bilden med bästisarna Tino och Doris.Fast i år blir det nog tomt utan Bess. Såg just att min mamma skrivit: Saknar en liten hund. Kommer hem varje dag och det är lika tomt. Konstigt, när man har fem till att ta hand om glädjas åt. Men det hjälper inte. Bessie var nummer 1.
.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0