Älskade, älskade hund!

Ikväll har Billy och jag varit i ridhuset och tränat agility. Fokus låg på slalom. Jag fick ställa upp min och grabbens favoritövning, en raksträcka med vartannat hopphinder, vartannat 4-pinnars-slalom. Billy river i så att spånet yr och satte både vänster- och högerslalom relativt självständigt. Det gör mig glad att se hur träningen ger resultat och sporrar att fortsätta.

Tyvärr sprack mitt goda humör när jag kom hem och fick ett samtal av mamma. Billys morfar Kevin, 12 år gammal, är riktigt svag i bakdelen och har det kämpigt. Hon skulle ge honom ett par dagar, men sa att det är bäst att vi börjar förbereda oss för att säga hejdå. Kevin innehar en stor del av mitt hjärta och det känns otroligt tungt. Han är så självklar i Skogsbrynet och trots klumpen i bröstet kan jag inte låta bli att skratta när mamma berättar att han trots svagheten lekte en lång stund med sin gosedjurs-and idag. Hunden som aldrig blev vuxen!

Det är inte ens en månad sedan Bessan sa adjö och jag har fortfarande ont av det. Fy fan för att behöva säga hejdå.

En favoritbild på Kevin som alltid varit som lyckligast när han fått apportera.
På bilden som är tagen i oktober 2007 är Kevin 10 år.

Kommentarer
Postat av: Moa

Å fy det är hemskt när det är dax men Bessan får ju sällskap och du får gosa in näsan i Billy/Nell och tänka på vilket härligt liv han haft! Åskar hälsar till gammel-morfar!!

2009-12-11 @ 07:06:45
URL: http://klickerhundar.wordpress.com
Postat av: Ann-Sofie

Jag gråter Jenny ;( förstod nästan detta på Ditt FB inlägg men ville inte!! Kevin är så SPECIELL o jag har tänkt så mkt på honom sista tiden när jag ser hur Eddie tar hand om valpis här, han har så mkt Kevinblod i sig så Du anar inte! Kevin kommer leva vidare i så många underbara hundar o vi kan bara vara tacksamma för allt han gett oss alla. Njut av att han fått vara en lycklig o busig vovve även den sista fysiskt lite jobbiga tiden. Bess o han tillsammans igen, det är oxå en skön tanke. Tänker på Er alla! Kramar från oss!

2009-12-11 @ 09:06:56
URL: http://zetterljungs.cybersite.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0