Cykelturer och miljöträning


Igår och idag är två rätt lugna dagar på hundträningsfronten. Billy parade i söndagskväll så igår vågade jag inte ta fram dummisarna och träna. Jag var rädd att han skulle vara helt bäng och att vi skulle bli osams inför specialen. Känns onödigt. Därför cyklade vi en extra lång vända istället.

Har jag sagt det förresten? Billy ligger i hådträning ;) Vi har båda legat av oss under sommaren så ny försöker vi cykla en halvmil varje dag. Förra veckan blev det åtminstonde fem turer.



<-- Nell och Tino jobbar också på flåset!



Igårkväll åkte jag och mamma in till stan för att miljöträna Billys dotter Bonnie lite. Traskade runt lite och hamnade sedan på Grappas uteservering och mumsade svinigt god pasta. Bonnie visade verkligen att hon är sin fars dotter genom att först leka lite med ett grässtrå och sedan somna nöjt under bordet. När vi skulle röra oss hemåt stötte vi på Lindi och hennes polare som skulle hänga på stan några timmar till. Bonnie fick följa med dem på äventyr i natten och är redigt trött idag.
.

Såhär trött är liten valp efter en natt på stan!



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0