Träning in i det sista. Snart pyser jag!

Imorgon är det dags - då sätter jag mig på planet till Sicilien med hela la familia. Mys! Och jag tror faktiskt att jag är klar med det mesta. Nu sitter jag och vet inte riktigt vad jag ska göra. Både Nellan och Billan är utplacerade hos sina hundvakter. Känns liksom naket att inte ha dem här. Jar har dock passat på att träna järnet innan det nu blir en helt hundfri vecka.

När jag kom hem igår hann jag bara landa hemma innan jag drog med Nell, Billy och Tino till hundklubben. Egentligen hade jag bestämt date med Karro, men fick dissen för att hon var tvungen att plugga. Istället drog jag med Lindi och hennes kompis Fanny. Vi käkade pizza i solen och ställde sedan upp en rundbana med balansbommen som Fanny och Lindi fick springa ett par varv var med Bill. Tyckte att det kunde vara bra för grabbens självförtroende. Han är ju lite "mattig" och behöver komma över sina spärrar lite, see outside his box liksom ;) Båda tjejerna fick också slita lite för att övertala grabben om att han skulle kute med dem. Faktiskt rätt impad av Fanny som varken kännde grabben eller hade kört agility förut men ändå kom runt rätt snyggt.

Sist fick lille Tino köra ett par reksträckor och en tunnel. Premiär på en agilityplan för hans del och jag tycker han skötte sig fint. Vi avslutade med lite fotgående och inkallningar på lydnadsplanen, dock jaktmässiga. Lydnadsfolket glodde lite konstigt när jag drog fram visselpipan vid inkallningen och berömde fotgåendet UTAN ögonkontakt ;)

Idag steg jag upp och tog ut samma trio (Nell, Billy och Tino) och rastade inna jag packade Opeln, stoppade in grabbarna och for till Stockholm. Skulle lämna Billy till min moster Anne som har Saga (Combine Kind Regards) och samtidigt passa på att crasha hennes grundkurs i apportering med Annika och Kaj Kadar. TinTin som aldrig tränat bland så mycket hundar var lite dämpad men oj så duktig!
<-- Söta TinTin (Tino)

Efter träningen fick Billy åka med Anne och jag körde hem till Hållsta igen. Där hade Lars och Reet redan hämtat Nollan.

Nu ska jag goooosa lite med de små valparna. Så sjukt söta alltså!

Kommentarer
Postat av: Dissaren

Jag är ledsen att jag fick ställa in våran date =( ha det så jätteroligt på Sicilien och glöm inte att ta en drink för mig också. KRAMAR!

2009-04-06 @ 09:27:55
Postat av: Mi

Sicilien... inte ett dugg avundsjuk... Jag slipar, spacklar å gör om hela köket. mycket roligare - NOT :) Ha en toppenvecka!

2009-04-07 @ 13:24:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0