Om plugg, blodbad och att vara med i tidningen

MOAHAHA... höll på att garva ihjäl mig när jag gick in på Eskilstuna Kurirens hemsida för att se vad de skrivit om Tigerhoppet. Där ligger en bild på mig. Och inte vilket bild som helst...

20 funktionärer fanns på plats för att få allt att fungera. Jenny Widebeck fanns redo med hammaren för att få hindren på plats.<br>Foto: Tommy Larsson

Bildtexten som följer var denna:
20 funktionärer fanns på plats för att få allt att fungera. Jenny Widebeck fanns redo med hammaren för att få hindren på plats.

Plugget har börjat nu. En sjuklig rivstart som kan få vem som helst att trilla av pinn. Typ tre långa kapiotel i flera böcker. Jag dör...

Igår var det dags för Pubrunda - något jag tillsammans med mina nyfunna vänner sett fram emot. När vi blivit uppdelade i grupper och precis skulle gå till första puben ringde Jens och sa att Nell blödde i tassen. Hon har väl skurit sig, sa jag, jag ringer om 15 minuter så ser vi om det har slutat. Nej, sa Jens, hon blöder MYCKET. Det vara bara att slänga sig upp på cykeln och trampa hemåt. I hallen möttes jag av blodbad. En främande tjej som visade sig vara vår granne satt med Nellan i knät. Hon hade jobbat extra på djurklinik och hade med hjälp av min första hjälpen låda lagt ett tassbandage.

Nell blödde snabbt igenom, men jag lät bandaget sitta. Senare på kvällen (natten) lossade jag försiktigt bandaget och såg att det slutat blöda, efter en massa tvätt av tassen upptäckte jag att ena klon var borta. Fast bara "skalet" Pulpan låg där som en sladdrig geleklump. Stackars, stackars Nell. Jag antar att man kan jämföra det med att få en nagel bortryckt. Och detta har hon alltså lyckats med kopplad på promenad med Jens. Idag är det upptorkat och blöder inte, men hon har ont. Stackars liten..

Nehe - back to the books

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0