Kravlös kärlek

Alla som ägt ett djur är nog överens om att den kravlösa kärlek man får i retur är alldeles unik. Nell älskar mig nästan oavsett vad jag hittar på. I fredags fick jag en så go och fin bekräftelse. Jag var bjuden på fest till en kompis som bor i en lägenhet där de ej får ha pälsdjur. Därför fick Nellan vara hemma. Ensam en fredagskväll - det skar lite i mitt hjärta. Men så tänkte jag att ensam 4 timmar mitt på en måndag eller en fredagskväll, vad känner hon egentligen för skillnad? Dessutom gav jag henne ett smarrigt tuggben att mumsa på.

När jag kom hem strax efter midnatt - smått skuldkänselbelaggd - möttes jag inte av någon sur min inte. Jag möttes av en yrvaken och lycklig Nell. Men inte heller lyckligare än när jag varit på coop och handlat en halvtimme. Efter att ha snackat ett tag, hon har ju alltid så mycket att berätta, mös vi lite på hennes mjuka dyna innan vi gick ut för en snabbpromenad på gården.


Lägg märke till Nellans glada smile :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0