Agilityuppvisning på Conventum

Idag laddade Nellan, Billan och jag med snabbprommis och stadig frulle inan vi drog in till Conventum där vi skulle vara med på Örebro Bk's agilityuppvisning. Väl där insåg jag för första gången att Nell och Billy aldrig kört agility på matta förut. Banan var en lätt rundbana innehållande hopphinder, slalom, däcket, A-hindret och två tunnlar, inga krångligheter.

På värmningen var båda hundarna väldigt brydda av mattan. Nell ville knappt ens trava och Billy fick blockering och det tog mig typ 5 minuter att få honom över a-hindret. Men jag bet ihop. All miljöträning är bra, tänkte jag. Vid första uppvisningen var Nell på vreshumör och travade runt lite lojt. Billy funderade mycket över underlaget. Ena ena stunden rejsade han på för att sedan slira och sladda hejvilt i kurvorna. Ingen av dem kändes bra alls :(

Vid värmningen inför nästa uppvisning kändes båda mer på hugget. De hade nog både tagit in mijljön mer, och vant sig lite vid mattan. På uppvisningen gjorde Nellan enn snyggt jobb. Billy hade mycke bättre koll på underlaget och kunde anpassa farten. Det gick vägen ända tills långa tunneln där han for in med en sån kraft att den rullade ut i publiken. Det var lite läskigt tyckte ha och efter det fick jag honom aldrig riktigt fokuserad igen.

Hittade ett underbart fodrat regntäcke i en monter också. Men typiskt nog fanns det såklart inte i Nellans storlek :(

Här är en gruppbild på alla som var med. Mitt nya agilitygäng?


Kommentarer
Postat av: Anonym

jävla svikare va....

2008-10-12 @ 02:43:32
Postat av: Anonym

;)

2008-10-12 @ 12:43:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0