Uppsala Open show

Det blev ingen agility i lördags som jag hade tänkt eftersom det låg så mycket snö på backen i Hållsta! Istället blev det hundträning på hemmaplan. Lars och Reet kom med Echo som jag skulle visa på utställningen idag. Vi tränade mycket kontakt vilket behövdes! På kvällen blev det bara slapp och mys, samt förberedelser inför morgondagen.

Idag ringde klockan kvart i sex, härligt! Njaee, men när man vet att man ska på hundgrejer är det liksom aldrig lika jobbigt att gå upp. Fyllde en jättetermos med te-vatten och packade in hundgänget i bilen, sen bar det av!


Väl framme koncentrerade jag mig på att gå runt med Echo. Lät henne vänja sig vid miljön och körde lite kontaktövningar. Hon kändes vild och galen, men efter ett tag fick vi kontakt. I ringen  skötte hon sig exemplariskt, men i den stora klassen på 20 hundar hade hon inte mycket att hämta eftersom hon inte har så mycket päls på kroppen.


Under tiden visade mammsen Tino som showade sig till en klassvinst i hanhundsringen. Strax efter var det Dompans tur som slutade tvåa i sin klass. Tino blev sedan 2:a bästa hanvalp och Doris 3:a bästa tikvalp. Kul kul!


Därefter följde en lååång och kall väntan. Snönn virvlade ner utanför och inne i det oisolerade ridhuset frös jag så jag höll på att dö. Mina tår var sedan länge bortdomnade och ett ständigt te-drickande gjorde mig mer kissnödig än varm. Jäklar vad kallt det var!


Tillslut var det äntligen Magdas tur som lite snopet nog var ensam i sin klass, och sedan skulle jag in med Nell. Som jag har sett fram emot att få visa min pigga och fräscha veteran! Idag tävlade hon bara mot championtikar, och höll liksom inte samm klass även om hon visade sig fint. Magda sprang sedan in på andraplats i bästa tik finalen och sedna packade vi ihop vårt pick och pack.

I bilen hem försökte jag tina mina ömma stelfrusna tår. Inte ens nu känns de riktigt varma. Tråkigt var också att jag lyckades glömma att hämta Nellans kritik. Hur kan man vara så dum!? Skyller på att mina hjärnceller var djupfrysta och bara hade siktet inställt på bilens värme ;)

Imorgon bär det av till Pennybridge igen. Tidigt uppstigning som inte har med hund utan med plugg att göra kommer inte kännas speciellt lätt förutspår jag...


Kommentarer
Postat av: Jennie

Har du tur så kanske de skickar kritiken hem till dig :) Jag glömde hämta Zigges en gång på stora stockholm, efter några veckor hittade jag den i brevlådan! :)

2008-11-27 @ 13:01:29
URL: http://jennie89.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0