Håller jag på att stressa sönder?

Just nu känns det kanske lite så, även om det kanske inte märks så mycket utåt. Jag har nästan alltid en lugn fasad. Men det har blivit så mycket. Och så är det den här delkursen som jag bara inte får grepp om. Jag läser och läser och läser, men jag blir inte klokare. Jag lyssnar på föreläsarna så hårt att jag nästan får ont i öronen, men jag fattar inte.

Idag när ingen ställde några frågor på föreläsningen frågade vår föreläsare sig om det vara för att alla tyckte att det var barnsligt lätt eller för att vi inte vågade fråga. För mig var det inget av alternativen. Jag fattade inte men jag kunde inte fråga eftersom jag inte visste vad jag skulle fråga, hur jag skulle formulera mig. Så förvirrad var jag.

Kroppen talar sitt tydliga språk. Igår kunde jag inte somna. Jag som alltid somar som en sten så fort jag lägger huvudet på kudden! Jag kännder mig liksom jäktad hela tiden. Som en monsterdag när man jobbade i kassan på donken ungefär. Jag får ont i magen. Men alla dessa har jag liksom bortförklarat, de kan ha andra orsaker. Ikväll fick jag dock ett slutgiltigt argument för att det är stress och inget annat. Afte. Små  jätteömma blåsor i munnen som iallafall hos mig kommer då jag är riktigt stressad. Har kletat på kenakort och hoppas de är borta imorgon. Hoppas! Jag kan inte sova ikväll, för jag känner mig så uppe i varv liksom.

Men inte bara jag blir lidande av min stress, nej, även hundarna och Jens får nog ta smällen. Visst rastar jag hundarna lika länge som förut, men jag är liksom inte närvarande på samma sätt och aktiverar dem. Idag ägnade jag 2,4 km-spåret att hitta på hypoteser och plocka ut olika delar so hör till. Jens blir den som får ta aggressionerna.

Imorgon ska jag vända trenden. Jag ska tagga ner. No stress, eller kanske lagom stess? Jag ska inte vara i skolan förrän vid tre så hela förmiddagen ska jag spendera för mig själv tänkte jag. Först ska jag ta sovmorgon till typ halv nio, sen blir det hundpromenad, frukost och läsning utan massa stress på att jag måste förstå direkt bara ta in texten, sen får jag se om det blur lunch på egen hand eller med tjejerna.

Nu ska jag lägga mig och se om sömnen vill komma. G'natt!

Kommentarer
Postat av: Malin

Lagom stress är bevisat att det förbättrar ens prestationsförmåga.. men det ska ju inte bli för mycket!



förresten skrattade jag lite åt att det stod att du alltid har en lugn fasad.. ehh, no affense

2008-11-12 @ 16:29:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0