Ett sällsynt ögonblick - Jens och jag tänkte lika!

Man brukar ju säga att "lika barn leka bäst", men så är det inte alls i mitt och Jensas fall. Ibland undrar jag om vi egentligen har något gemensamt. Jag är en liten lantis som älskar hundar, att vara ute i naturen och myspys hemma. Jens är en storstadskille som mer än gärna går ut på partaj varje helg. Jag är slavrig och dålig på att håla ordning både i hemmet och på mina grejer. Han är fruktasvärt ordningsam och har 100% kolla på alla sina pinaler. Jag är kvällstrött och gillar inte att sova långt in på dagen. Jens går sällan och lägger sig innan tolv och sover mer än gärna lääänge. Vid sällsynta tillfällen händer det dock att vi tänker like. Igårkväll var ett sånt tillfälle!

För att ni ska fatta ger jag er en kort bakgrund:
Jag gillar inte låten Våldtäktsman med Maskinen. För jag gillar liksom inte ordet våldtäktsman någe vidare och därför det känns fel att sjunga "Han är våldtäktsman, Eh, Eh Eh!" Därför hittade Jens på en alternativ version som istället går "Han är väffeljärn, Eh, Eh, Eh!".

Igår när vi stog och diskade sjöng vi lite på den nya låten och provade byta ut "väffeljärn" mot adra ord:

Jag: Han är..... eh jag kommer inte på nått!
Jens: Det måste liksom vara med rätt klang på slutet
Jag: Ok den här då, Han är jordnötsring!
Jens: Ja den var okej
Tystnad
Jag: Nu kan jag bara tänka "Han är ostbåge" Men det blir liksom inte rätt klang..
Jens: Haha, jag tänkte också på otsbåge!


Kommentarer
Postat av: sofia

haha, vad söööta ni är så =)

hoppas du är extremt peppad inför imorgon, för det är då jag!

ha en mysfredag så både hörs och ses vi imorgon pärlan!

2008-11-14 @ 19:43:21
URL: http://creationsofabeautifulmind.blogg.se/
Postat av: Sandra

Haha, klockrent inlägg Jenny! :)



Får jag fråga hur det ser ut på "25e december fronten"? :D

2008-11-16 @ 21:00:05
URL: http://sandrandersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0