8-pinnars högerslalom och risigt väder

Igår efter att ha vänt hjärnan ut och in med hypotesprövningar och vetenskapsteori bestämmde jag mig för att åka till Örebros hundsällskap för att spapa in deras hinder. Jag är ju som jag tidigare nämnt grymt besviken på Örebros Bks hinderklavité.

Det var lite längre att åka och väl framme kände jag mig skeptisk direkt. Hindren såg i och för sig bra ut, men klubben låg placerad ruskigt nära motorvägen vilket gav mig en obehaglig känsla i magen. Dessutom varvdet naturreservat så koppeltvång under rastningen, och dessutom satt det skyltar lite här och var som beskrev att det var ett "Riskområde för sljutbana". Känndes ju betryggande.

Men hade jag åkt dit skulle jag också träna, det gav jag min sjutton på. Ställde upp en rundbana som även gick att köra som en åtta. Det var som skillnad på träningen! På Örebro Bk har mina hundar blivit lite låga. Kanske känner de att jag är lite skeptisk, kanske är det för att det är så mycket liv och rörelse runt omkring där? På Örebro Hundsällskap kände jag dock igen mina jyckar igen. Nell var till och med riktigt pigga och jag hade svårt att hånga med. Billy var också duktig och hade åter sitt vanliga hindersug. 

 Något tråkigt var att han kröp över hela balansbommen. Grabben är ju lite höjd och liksom balansrädd, men har aldrig visat detta på ett fast hinder förut, bara på gungan. I lördags i Örebro Bk lät jag honom prova deras balansbom, han sprang upp som vanligt med väl uppe började den vingla lite och då började grabben darra vilket medförde att hela skiten vibbrerade som nån jävla asfaltsborr. Jag jobbade mycket på Örebro hundsällskaps stabila balansbom och han sprang faktiskt över mot slutet så jag hoppas att knuten är lätt att lösa upp.

Avslutningsvis vill jag också berätta att det sista jag gjorde var att testa Billy på ett 6-pinnars högerslalom vilket han klarade direkt. Lade då till två extrapinnar så att det blev ett 8-pinnars och provade. Första gången missade han, men andra och tredje satt som en smäck!

På kvällen bjöds det på kladdkaka och TP-spel hos Cornelia som jag inte var sen att nappa på. Idag har jag tidig tvättid och klev upp halv sju :0 Regnet öser ner ute så jag kan ju inte påstå att jag ser fram emot den hundpromenad som ska tryckas in innan det är dags att pallra sig till skolan runt elva. Nu dags att hämta tvätt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0