Hoppklass II

Efter en kul dag i Bro-Håbo springer jag och Billy vidare mot Hoppklass II!

image64



















Agilityklass I
Nell: En bra Nellbana med mycket raksträckor och inte många sidbyten. Dessutom hade tjejen vaknat på rätt sida och kändes pigg och fräsch. En förarglig rivning ledde dock till fem fel. Men trotts detta kom Nell tvåa! Hon var drygt tre sekunder under referenstiden och snabbast av de fyra ekipage som gått igenom med 5 fel!
Billy: Billy kändes också pigg och glad. Lite osäker i starten dock, som alltid. Grabben rev samma hinder som Nell och gick fel i slalom vilket ledde till 10 hindefel. Gungan tog han sig över, men mycket tveksamt.. slutade på en 8:de plats.

Hoppklass I
Nell: Nell fortfarande pigg! Vid ett ganska svårt framförbyte missförstod vi varandra och fick en vägran och ett ganska kraftigt stopp. När hon sedan gick fel i slalom valde jag att bara fortsätta köra på och därmed diskade vi oss.
Billy: Billy kändes pigg och sugen. På samma ställe där jag misslyckats med mitt framförbyte med Nell tog jag en vild chansning och gjorde ett bakombyte med Billy. Det funkade! Och även den knasiga slalomingången gick bra. Vi gick i mål med Noll fel och tiden räckte till en andraplacering och pinne! Det var vår tredje i hoppklass I och därmed uppflyttning till klass II!


Kommentarer
Postat av: Jennie

Grattis! :D

2008-05-26 @ 09:48:55
URL: http://jenniie89.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0