Stress

Jag vet inte riktigt hur jag ska börja. Jag har inte tid för bloggen just nu, och när man skriver så sällan har så mycket hänt. Vad ska man återge och inte?

Det finns iallafall en sak jag kan dela med mig av och det är stressen. Jag skulle gärna dela med mig av min konstanta dagliga stress jag känner. Det är saker jag ska göra, måste göra och redan skulle ha gjort för länge sen som jag hela tiden bär med mig. Mitt rum hemma i skogsbrynet liknar mest en central för upphittade saker. Väskor som står ouppackade i alla hörn, kläder på golvet både rent och smutsigt, skrivbordet överfullt av kom-ihåg-lappar och att-göra-listor. Skit samma, jag sover ju bara där ett par nätter i veckan. Resten av tiden flänger jag runt känns det som. Jobbet på skk, Bromma, Tyresö, Fremöre. Aldrig stilla längre än några dagar, aldrig packa upp. Skit samma jag åker ju snart igen. Jag tror det bidrar mycket till min stress, att inte ha en fast punkt.

Missförstå mig inte. Jag älskar mitt jobb, det är jätteskönt att bo i bromma, att hälsa på Jens i Tyresö och jag älskar mitt Femöre. Jag önskar bara att jag nån gång kunde lära mig att avsätta ordentligt med tid till alla mina åtaganden. Men det är kanske just det som saknas: Tid. 

Kommentarer
Postat av: Snart_ännu_blondare

Dags att räkna alla bollar i luften och försöka att bestämma dig för vilka som är viktigast. Vet att det är svårt. I Malaysia så fanns ingen mobil (panik första dagarna) och klockan tittade man på några enstaka gånger (typ när man skulle vända på sig vid solning, gå upp inför utflykter) OCH vet du, man klarade sig bra iaf. Lösningen på allas problem: FLYTTA TILL MALAYSIA! :) Kramar

2008-06-30 @ 18:42:41
URL: http://iiina87.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0