BIS valp!

Börjar så smått att hämta mig från helgens äventyr som innefattade sena kvällar, tidiga mornar och såklart massa hund!

I fredags packade jag och mammasen bilen och tuffade fram på eftermiddag iväg för att plocka upp Mille och köra till Avesta. Där övernattade vi sedan på universums suktigaste camping hela helgen. Dagarna spenderades på utställning. På lödagen var det internationell skk utställning på på söndagen open show. Kvällarna myste vi i Boel och Benkas husvagn och huttrade i vår lilla stuga.

Helgens läskigaste var tromben som drog fram över utställningsområdet och slet med sig hundburar och tält högt upp i luften.

Helgens bästa var lilla söta Nemo som faktiskt blev BIS-valp på söndagen. Doris blev tvåa i sin klass och senare när jag visade henne i bästa tikvalpkonkurrsensen blev hon två där med. Älskade lilla Doris, hon är så söt att det nästan gör ont i hjärtat!

På jobbet så märks det verkligen att World Dog Show (WDS) närmar sig med stormsteg. Alla är lite smått stressade och allt "vanligt" jobb halkar efter... Idag kom det in en (söt!) kille på mitt rum och bad att få låna mitt fönster. Han skulle sätta upp en stor banderoll med raklam för WDS på husväggen och i fikarummet sitter det massa extranställda tjejeroch skickar ut inbjudningar och PM för WDS. Det tar liksom aldrig slut!

Usch, det spöregnar ute och jag har ingen lust att gå hela vagen till tunnelbanan för att komma hem...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0