Konditionsträning...

Heta dagar är hemska när man måste promenera runt på asfaltsvägarna i Stockholm. Både Nell och jag avskyr det. Jag älskar mitt jobb, men avskyr sommarstockholm. Det gör jag verkligen! Ska bli skönt när jag slipper den här staden om en och en halv vecka nu :)

Upptäckte en riktigt sur grej idag också... Jag åker ju kommunalt till jobbet och det tar väl sisådär en timme och en kvart för mig hemmifrån skällnoravägen i bromma till kontoret i Rinkeby. I morse skulle Morfar ändå passera rinkeby med bilen så Nellan och jag fick skjuts. Och gissa hur lång (eller ska jag säga kort?) tid det tog: 15 minuter!!!!

Om en och en halv vecka kan jag också starta upp mitt vanliga liv igen efter att ha haft det på "hold" hela juli, härligt! Då blir det långa skogspromenader, bad och hundträning igen! 

Har insett att Nell lagt av sig en hel del både när det gäller muskler och kondition. Jag vågar ju inte ha henne lös speciellt mycket här pga alla harar och rådjur så hon har mest gått i koppel i en månad nu :o Därför avstår jag från att starta henne och Billy på södemanlands DM i agility i år... Vi siktar på Tigerhoppet istället. Har därför försökt sätta igång konditionsträng på henne (och mig!). Igår sprang vi ett varv runt judarnsjön och gick ett. Sen avslutade vi med ett bad i sjön! Önskar att jag kunde hitta nån bra cykelrunda, då skulle det verkligen kunna konditionstränas. Till helgen åker vi kanske till femöre och så får hon ta några turer efter roddbåten tänkte jag...

Har ni nägra andra bra tips på konditionsträning för hund? Dela gärna med er!

Nu är fikarasten förbrukad - suck - back to work...


Kommentarer
Postat av: Moa

Har undrat samma sak så jag har beställt boken "Fysträning för hund". Du kan kolla här: http://moa.lucasflock.se/#post34

Ha de!

2008-07-30 @ 09:17:16
URL: http://lucasflock.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0