Snöbus och (för mycket) märgben

Oj oj. Sitter och försöker jobba med min hemtenta som ska vara klar på måndag. Det går trögt. Det sved när jag bestämde mig att sitta hemma med näsan i böckerna istället för att göra nått kul, men väl behövligt.

Vintern har verklige kommit till Pennybridge och jag älskar't! Idag pulsade jag och hundarna runt i en kohage i drygt en timma. Klättrade i jakttoprnet, gjorde godissök i snön, hoppade över omkullfallna träd, gjorde snöänglar och busade.

 
 
 


Igår spenderades kvällen dock i härligt sällskap av Conrad, Brita, Anna, Thess och Jennie. Vi bakade pepparkakor i diverse former och kollade idolfinal. Bilder finns på Cornelias blogg.

Tyckte synd om doggarna som skulle få vara själva en fredagskväll så jag bestämde att de skulle få varsitt märgben som tröst. Dessutom har Billy rätt mycket tandsten. Hade läst på Internet att ett bra sätt att förebygga dåliga magar var att låta hundarna ha benen en kort stund dagen före och sedan lägga fram dem igen nästa dag. Sagt och gjort lämnade jag hundarna med benen en dryg halvtimme i torsdags när jag var och handlade. När jag lämnade dem var allt frid och fröjd och de gnagde lyckliga på sina ben. När jag kom tillbaka låg Billy och såg olycklig ut. Nellan var däremot mycket nöjd där hon låg med BÅDA benen i korgen och gnagde frenetiskt. Benen var helt avskavda från göttigehterna. Efter att ha konstaterat att Nells mage inte var i toppskick fick hon ingen middag igår och imorse blev det grötris-soppa till fruktost... Jäkla hund!

Kommentarer
Postat av: Sara

Nu är de minsann någon som har kommit ihåg att ta med kameran, bra jobbat Jenny. Haha och samtidigt mycket skönt att höra att de finns fler som blir tokiga på sina vovvar :P Vi hörs av om prommis!

2008-12-13 @ 22:49:43
URL: http://omsara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0