Pepparkakshus och julpyssel!

Uscha! Halsen min repar sig inte. Låter fortfrande som en hes hagga, fy!

Idag har det iallafall varit traditionsenligt julpyssel i Skogsbrynet. Årets deltagare var Mamma, Malin, Linda, Max, Eva, Fredrika, Filippa och jag. (Pappa hjälpte till att fixa pepparkaksdegen men höll sig undan i övrigt)

Vi gjorde som vanligt pepparkakshus, nejlikeapelsiner (att hänga i fönstren) och marsipangodis (att ge till Farfar).

Att vi bakar pepparkakshus är inget nytt. Varje år gör Malin och jag varin grej med olika teman varge år. På senare år har även Linda hängt på och i år var även Max med och konstruerade. Årets tema var "byggnader från var man håller till just nu". Malin skapade således Eifeltornet (Paris), Linda Pinnen i pölen (Eskilstuna) och jag försökte mig på svampen (Örebro). Max freestylade och fixade ett utedass.

Dagens alster är inte förevigade på bild än, så här kommer några smakprov från tidigare år!


2003 - Lite sjö/havs inspiration???
Malin stog för båthuset och jag självaste båten!


2005 - Inspiration från när vi tre syskon åkte upp till Tärnaby och hälsade på Mille
Malin fixade flygplanet, jag huset med kontrolltorn och Lindis en flygplatsskylt


2006 - Med inspiration från resan till Kanarieöarna skapade vi ett hotellandskap
Jag fixade hotellet, Malin poolbaren och Lindis (svart)brända turister i solstolar


2007 - jag vet inte riktigt vad ispirationen var. Svens gård kanske?
Malin gjorde en traktor, jag ett kostall och Linda en (stoor) hundkoja till Billy


Kommentarer
Postat av: Sara

Men jisses vad ni pysslar och är påhittiga :)

Jag ser framemot att få se årets.

God Jul till dig och Vovvarna Jenny!

Kramar från Sara och James <3

2008-12-22 @ 08:25:26
URL: http://omsara.blogg.se/
Postat av: Anna

OH! Himlarns fina pepparkakshus!

2008-12-23 @ 10:00:15
URL: http://anna-maerta.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0