Om tentor och promenadsällskap

Nu är tentan avklarad, fix, passé.. Fast inte riktigt förrän om tre veckor när resultatet kommer såklart. Men det försöker jag att tänka på så lite som möjligt. Helgen har varit en riktigt tråkhelg med massa plugg och regn. Dagarna har spenderats hetspluggande i skolan och kvällarna på långa kalla promenader i mörkret för att döva mitt dåliga samvete för att hundarna fått vara själva hemma fem-sex timmar. 

[IMG_4586[1]]


Här är en väldigt seriös pluggbild där vi sitter och målar mindmaps tillsammans á la lågstadiet som jag snott från Cornelia. Med andra ord visar bilden varken dampryck, talfel, skrattattacker, Annas tjat om lek och springtävlingar i korridoren eller min eminenta konstruktion som skulle hålla lysknappen intryckt hela tiden (lampan släktes annars). Inte heller syns moffrycket som drabbade oss i lördags och förde våra ben till ett riktigt kalas på Pacos...

Ett mycket trevligt inslag i vardagen är att jag funnit ett mycket trevligt promenadsällskap i Sara och hennes Whippet James. Vi träffades av en lite konstig anledning när jag fångade upp hennes hund för att jag trodde att den hade kommit bort från sin ägare. Kopplade James för säkerhets skull (man vet ju aldrig om hunden var helt borta och kunde kutat ut på vägen eller nått!) och såg mig omkring och där kom Sara. Vi gick en sväng och har gått både en och två promenader efter det. Är så kul att slippa gå själv jämt och ständigt. Tror att Nell och Billy tycker att det är lite spännande också, även fast de inte släpper loss och leker direkt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0