Älskade gamle man!

När jag släpper in hundarna som varit ute ca 15 minuter känner jag en doft av urin och försöker genast lokalisea den. Efter att ha konstaterat att den kommer från gamle Kevin snörps min hals samman. En gammal hund som luktar kiss är INTE bra. Jag drar en lättnades suck när jag ser att han har en fläck med lite kletig päls nästan på ryggen. Alltså har han inte kissat ner sig, utan bara råkatlägga sig i en pöl eller gått imellan när Billy pissat på en buske eller nått. Samtidigt vet jag att så kanske det inte är nästa gång. Jag påstår inte att grabben är sjuk, men även om han alltid kommer vara en valp i sinnet är kroppen hans definitivt inte i sina ungdoms dagar. Älskade, älskade hund!


                                                                  Som vi är vana att se honom - Kevin leder ligan!

När jag tar ner grabben för att duscha av honom slås jag av vilken liten räk-rumpa han faktiskt har fått. Det syns inte lika mycket när svintopälsen är fluffig. Muskulaturen försvinner sakta. Jag bestämmer mig för att ge honom en helkroppsschamponering med balsam som julklapp. Och sen rugga med frotté och blåsa honom torr med fön!


                                                       Kevin med en "jämnlike" i sommras - han är exremt valpkär!

När jag duschar på benen får jag vara försiktig med hanns tassar. Kanske har han blivit lite reumatisk på äldre dagar för ibland vill han liksom inte att man ska ta i hans tassar. Smärttålig till vansinne har lillpöjken alltid varit så man får läsa hans signaler otroligt noga.  Åh, Kevin!


Remy, Kevin och så Kevin husse och bästis, pappa Nisse


Nu ligger han iallafall  på sin mjuka dyna, smaskar på ett ben och ser oerhört nöjd ut. Vad tänker han på? Torligtvis inte så mycket förutom att benet är gott och dynan mjuk. I mitt huvud far däremot ett myller av tankar, men framförallt att det gäller att njuta av varje dag som är kvar med Kevin, för en hund som Kevin får vi aldrig igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0