Agility 2009

Som ni kanske vet har jag haft vad man kan kalla ett agility-break under sensommaren/hösten. Jag tror det blev ett överslag från allt agilityjobb i sektorn. Min energi lades där istället på mina egna hundars agilityträning. I efterhand är det väl inget som jag egentligen ångrar, det var roligt jobb, men eftersom jag är dålig på att säga nej blev det lite för mycket vilket resulterade i att jag blev agilitytrött.

Nu efter en lång vila har vi kommit igång lite smått igen. Vi tränar med Örebro bk varannan torsdag i ett ridhus och kör lite basträning imellan. Basträningen slutade vi väl aldrig egentligen med och i den ingår bland annat att balansera och hoppa över omkullfallna träd, startträning och lite handlingsträning men utan hinder (följa min utsträcka hand).

Efter en tids träning börjar jag nu bli peppad att ge mig ut och tävla i vår. Hur det ska gå utan tillgång till bil är en annan femma, men hey, det löser sig på något vis! Igår satt jag därför och kollade igenom tävlingkalendern, och till min fasa insåg jag att det inte finns så många tävlingar att välja på.

Dessa funderar jag att åka på:
* 24/1 - Linköping HU, klass 1 - hopp+agility
* 18/4 - Lindesberg BK, klass 2 - hopp+agility
* 2/5 - Västerås KK - Klass 1 - agility X 2
* 3/5 - Stockholm södra BK, Klass 1+2 - hopp+agility

Det tråkiga är på i Linköping får Billy bara en start, och samma sak i Lindesberg. Nell får två starter i Linköping, men ingen i Lindesberg. Saktidigt vet man aldrig vilket humör den donnan ska bjuda på på tävlingsdagen och är hon sur-Nell stryker jag henne ändå.

I Västerås skulle det vara kul att starta Billy, för jag vet att de har en ok gunga vilket ju är grabbens akilleshäl. Stockholm södra skulle också vara kul eftersom både Nellan och Billan får varsina två starter. Dock får jag nog välja en tävling som Nell får gå hon pallar inte två dagar på raken, men det borde Billy göra.

Jag funderar även på om det kan finnas några bra inoficiella tävlingar. Vi behöver ut och "värma upp" lite känner jag!  

Nån mer som har börjat planera agilityåret 2009? 
.


Svårt att tänka sig att man sprang omkring barfota i linna och shorts i sommras!

Kommentarer
Postat av: Elin me grabbar

Gott Nytt År!!!

2008-12-31 @ 17:51:02
URL: http://www.signofspeed.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0