En försenad uppdatering

Borde uppdaterat för länge sedan. Jag veeet. Men jag har faktiskt gått och dragit på det eftersom jag inte tycker att det ska bli så... angenämt. Flera väntar säkert på uppdatering från Golden Specialen, och det är just det som jag bävar för att skriva om för jag skäms. Jag skäms för goldenfolket. Det klagades hit och klagades dit. Visst drog prisutdelningen ut lite på tiden och var kanske lite knapp men det sista man gör är klagar. Man ska tacka och ta emot för att det finns folk som faktiskt ställer upp för oss andra och annordnar sådana trevligheter som just Golden Specialen.
 
Men det var på söndagens DP-prisutdelning som jag skämdes som mest. Jag var nästan tvungen att gå därifrån. Folk stormade in mitt i prisutdelningen och skrek "STOPP! DET HÄR ÄR FEL!". Jag ville bara sjunka genom jorden. Sedan utbröt en häftig diskussion mellan arrangör och tävlande där flera höjde rösterna. Herregud.
 
Jag tycker att flera behöver ta sig en ordentlig tankeställare. Gör vi inte allt detta för att det är kul? Var det kul? Gjorde hundarna bra ifrån sig? Var det trevliga dagar i skogen? Om man kan svara Ja på dessa frågor tycker jag att man kan strunta i resten.  Framförallt bör man tävla emot sig själv. Blir det dock fel i ett resultat får man rätta till det i efterhand om det känns viktig för en. Att gräla och bryta prisutdelningar är bara desperat.

Jag tycker att DP-priset ska bort. Inte för att det är en dålig idé, utan för att folk inte kan hantera det. Det lockar bara fram det västa i folk. Jag såg inget gräl och gnäll angående någonting annat än prisutdelningar och DP-pris. Flera frågade varför jag inte hade Billy anmäld till ustälningen. Grabben är frasch det är inte det, den enda anledningen till att han inte var med på söndagen var för att slippa vara med och tävla om DP-priset.

Under lördagen startade Mille, Boel och jag på WT och hade en jättetrevlig dag. Billy skrapade ihop 86 poäng vilket är nytt rekord för oss. Trots det gjorde han en del småmisar som jag retar mig på. Dock gjorde ha ett starkt sök, ett av dagens bästa enligt domare Peggy.

Jättekul var också att både Berta och Nova gjorde bra ifrån sig och plockade poäng på alla stationer. De fick 77 och 75 poäng!

På söndagens utställning hade kennel Combine en fin dag. Alla kennelns deltagande hundar slutade antingen 2:a eller 3:a i sina klasser. Starkast lysande stjärnan var såklart Tino, Combine Nintendo som blev BIS-valp. Jag visade Roxy till 2:a i sin klass och Remy till ¤:a i bästa tik, vilket såklart var kul!

Kommentarer
Postat av: Moa

Otroligt bra skrivet Jenny! Grattis till era förbättringar i WT! Jag blir riktigt glad över att läsa om att ni först och främst tävlar mot er själva. En eloge! Kram

2008-08-16 @ 17:07:22
URL: http://lucasflock.se
Postat av: Fia

Klokt skrivet!

2008-08-18 @ 19:39:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0