Städa, städa, stäääda!

Familjen Widebeck-Larsson i det röda huset utanför Hållsta måste slå alla rekord på förbrukning av allehanda städprodukter. Det känna som om Ajax-flaskan är tom jämt och ständigt. Såpan tar också slut med jämna mellanrum och igår när jag kom hem luktade det klor i hallen. Disktrasor finns i mängder och lika variernade skick runt om i huset och på tomten. Skurmoppen är igån flera gånger dagligen. Sopskyffeln  är aldrig på sin plats och sopborsten är mer än lite lätt sliten. Huset innehåller ochså två dammsugare och likamånga tvättmaskiner. Det mest imponerande är nog att vi fyller minst en sopsäck med skit om dagen!

Vad är då orsaken? Jo, dessa små liv har mycket med saken att göra:
  


Jag har gått ner i vikt. Inte sådär så att det syns på mig nått väldigt men en T-shirt som länge varit lite på gränsen till tajt glider nu på utan problem och Fornarinajeansen hänger lite i rumpan. Man säger ju att städning är bra träning och jag tror tamefan på att det är mina dagliga skur-och-städ-pass valphagen som gjort sitt till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0