Sopig hundägare

I de flesta fall ser jag mig som en ganska seriös hundägare. Jag rastar, tränar, gosar, klappar, meriterar, trimmar, badar och allt annat som hör hunderiet till.  Det är tråkigt när de små liven blir sjuka eller dåliga - och då är det ju extra viktigt att man som hundägare skärper till sig och sköter dem rätt. Alltså INTE ger sin tik som ska i på operation samma förmiddag frukost!!! Mornar är inte min grej får jag väl lägga till som försvar, men jädrar vad klantigt! Nollis ska ju i allafall inte sövas bara lokalbedövas och ges lugnande så Eva ville ta in henne ändå.

När vi ändå är inne på sjukdom kan jag ju passa på att berätta om den härliga hund-magsjukan som just nu härjar på kennel Combine. I lördags började Remy med att spy upp diverse otevligheter och brunt slem. I måndags var det Truppes tur att lägga upp i allafall fem kaskader och idag började Bessan dagen med att matvägra och sedan rusa ut och spy. Very nice, very nice....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0