Nytt jobb...och lite spya

Shit pommes frites! Nu kan donkan slänga sig i väggen för jag har fått ett nytt jobb! I maj och juni ska jag jobba deltid på Svenska Kennelklubbes informationsavdelning. Ca 2 dagar varannan vecka och 3 varannan kommer jag att vara på kennelklubbens huvudkontor i stockholm och genom telefon besvara alla möjliga hundfrågor. Kul, kul kul!

Sen har jag sökt utbildning till hösten. Högst upp på listan ligger Medie- och kommunikationsprogramme i Örebo. Jag har goda chanser att komma in. Vi får se hur det blir.

För övrigt skaffade jag min nog spya- och bajstorkar examen idag. Hundana har dragit på sig något skit och nu sjuknar den ena efter den andra in. De flesta mår inte märkbart dåligt men det har ändå lett till att jag under dagen har:
* Torkat två lösbajsar inne, varav en sprutlackerade köksluckorna.
* Mockat X antal otrevligheter i båda rastgårdarna.
* Torkat X antal valpspyor.
* Torkat X antal valpdiareer.
* Duschat och tvättat håret efter att en valp spydde i det.

Full rulle och kul jul i skogsbrynet alltså!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0