Godmorgon!

Idag är det ganska molnigt på himlen... dagen får utvisa om det blir lika fint som igår. Jag håller tummar och tår!

Morgonen idag var kämpig - jag höll verkligen inte på att komma ur sängen. Snoozade två gånger omedvetet och fick sen panik när jag såg att kklockan var 06.16. Slängde på mig kläderna i farten och småsprang ut till de dödshungriga valparna som inte för sina liv kunde fatta att jag kunde låta frukosten dröja hela 16 minuter!

Matning av de stora klarade jag av när jag kom in, och sen även matning av de små. Alla åt bra utom lilla Bruno, jag ska prova ge honom lite senare.

Igår var Mille här nästan hela dagen. Vi rastade hundarna längs vattnet på heldlandet, u n d e r b a r t !!! Sedan stoppade vi in Nemo och Doris i Milles bil och åkte ner till badgropen med dem. Där fick de för första gången i sina liv prova att bada. Ingen simmade, men ingen var heller rädd för vattnet. Lilla Doris hittade en gamal glassbägare som hon ägnade halva tiden år att stolt bära runt och sedan tillslut brutalt döda ;)

På kvällen var det dags för allmänträning i agility. Jag ledde träningen och kvällens tema var starter. Jag hade gjort 5 olika kombinationer och så delade vi upp oss i par och hjälpte varandra. Det var trevligt speiellt att träffa alla igen och snacka lite ;)

Hundarna skötte sig bra också. Började med Billy som tog mina framförbyten riktigt bra. Stolp-träningen gick lite sämre. Han envisas med attgärna springa bakom min rygg vilket är JÄTTEFÖRBJUDET! Men jag ska kämpa på med stolparna, jag tror verkligen att det kommer att hjälpa os att tjäna tid i svängarna när det sitter sen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0