Agilitysjuk

Alltså, just nu är agilityträningen så himla kul! Jag tror att det är Truppe som gett mig lite "go" igen. Vissa brinner för att tävla, och ibland tror jag att de måste ha en tävling att träna inför för att tycka det är roligt att träna. Jag däremot tycker visserligen att tävla är en bonus, men det roliga är att träna. Att nöta och forma hundarna till att bli precis som jag vil ha dem. Kan inte säga att jag lyckats hittills ;) men det är inte poängen. Det är träningen som är det roliga. Det är så häftigt att se när det kopplar i hundens huvud och följa dess utvecklig. Jag trodde liksom aldrig att det skulle släppa för Truppe och så - BANG - där satt den! Det är då man bara vill göra mer, mer, mer. Jag är träningsjuk!

Fast visst är det kul att träna med Nolli och Bonki också, men de kan ju redan så mycket. Och så är de liksom såpass färdiga att det man pysslar med där är att förbättra i små, små steg och det tar lång, lång tid och man märker inte f´ramstegen på samma sätt. Billy kanske har blivit bättre på framförbyten på sanaste tiden, men utveckligen har skett så lite i taget under en längre tid att man inte märker det och kan säga att "idag lärde sig Billy framförbyten". Med truppe däremot kan jag ta på framstegen, typ "idag klarade han att gå över balansbommen själv". Vet inte om ni fattar, men det spelar faktiskt inge som helst roll....

Neeeej, nu har jag gjort det igen, malt på i hundra år om hundar. Jag vill inte att detta bara ska bli en hundblogg, så vidare till en JOBBIG grej:

* Idag åkte jag till skolan bara för att upptäcka att lektionen var flyttad! Hata haha hata när det blir så. Som grädde på moset, pricken över i:et, sylten i kakan och chipsen i chipspåsen hade jag gått upp EXTRA tidigt just för att duscha och fixa i ordning mig innan skolan. Blä

Och så nästa jobbiga grej:

* Min nya mobil och jag är ovänner. Ellr kanske är jag mest sur på den och den fattar ingenting. Men vi vill bara så olika saker mobilen och jag. Jag kan liksom inte se att vi någonsin kommer att fungera ihop. "Ge det lite tid" sa Jens "eller läs instruktionsboken". Amen, orka! Den är ju skittråkig och tjock.

Aja, nu är jag hungrig och grinig - Glass med chokladsås till lunch?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0