Kung Winnerbäck

Winnerbäck igår var precis som det skulle. Han var just samma gamla älskade Lasse. Fast lite segt blev det i början när de bara körde låtar från nya skivan, har inte riktigt lyssnat n mig på den riktigt än. Men när jag drog "min älskling har ett hjärta av snö" smälte jag och när det var dags för "hugger i sten" sjöng publigen av sig själva. Och någonstans här tändes plötsligt ljusen i taket och var tända i säkert tio minuter. Knasigt, men ganska kul att någon inte gick enligt planen. Att "fröken svår" spelades var en mycket uppskattad bonus. Malin klämde till och med i med ett äkta hönskrik av glädje. Fast slarviga Lasse måste nog plugga på texetn lite till nästa spelning. "Ingen soldat" framfördes mycket vackert. Efter ett sentimentalt och en aning tårdrypande tal "om den gamla räven" avslutades konseten med obligatoriska "kom äglar", och det var ja, vackert är nog inte ens rätt ord...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0