Billy och jag

Om Billy och jag var förälskade innan, så är vi kära nu!

Har varit ii Strängnäs och tränat apportering för Anita i några timmar på förmiddagen och nästan allt klaffade. Vi var ett team Billy och jag. Ett vinnande team och det var så härligt! Billy har varit mammas hund och även om jag började träna jaktbiten med honom i våras har han ändå känts som "hennes". Idag tror jag att jag fått ett kvitto på att det har vänt. Om han blev tvungen tror jag att han skulle välja mig nu.

Vi tränade dirigeringsövningar. Vi började med UT-tecknet som Billy kan sedan innan. Därför krånglade vi till övningen lite för honom, men han klarade den galant. Nästa lite för ivrig var han, men det är så kul att se lite "go" i honom! Sedan gjorde vi en markeringsövning, och egentligen var det väl den han klarade sämst. Han fick rummla runt och leta ett tag innan han fann den, även om han aldrig lämnade området. Sedan gick vi tillbaka och tränade höger och vänter tecken. Där jobbade Billy felfritt, och uppförde sig precis innan skolboken. <3

Och nu sitter jag inne, precis hemkommen och laddar om för att orka ut i skogen ännu en gång. Nell och Truppe väntar ivriga i rastgården. Det är baksidan med att spendera mycket ensamtid med en hund. Man har de andra kvar sedan, hur trött man än är...

Sen ikväll ska jag ut och äta med agilitysektorn. Vi ska ha middagsmöte på Bishops Arms, eller vad det heter? Jag känner mig lite dum eftersom jag inte förberett mig som jag känner att jag borde, men jag hinner kanske det sen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0