Hela Helgen

Helgen bara flög förbi sådär som de har en tendens att göra. Allt går plötslogt så fort och innan men hunnit säga "skål" är det redan måndag igen. Helgen har i alla fall bjukat på end en riktiga trevligheter och så en stulen mobiltelefon vilket inte var lika kul såklart...

Så en liten snabbgenomgång då:

Fredag: Min stressdag! Dagen började klockan åtta med hundpromenad i ösregn. Shit, tänkte jag, jag som bjudit hem ett gäng hundfantaster för träning klockan 10. Alla tre kom dock trots att regnet fortfarande vräkte ner i 110km/h. Ut traskade vi i alla fall och tränade i 1,5 timme ungefär. Väl hemma slägde jag i mig lite yoghurt fixade det sista med hundarna och rejsade till skolan. Satt och halvsov på en låång föreläsning och sprang sedan till tåget för att hinna till Jens innan det blev allt för sent. Busschaufförerna i Stockholm är ju helt körda i skallen så bussen stannade typ inte när jag stryckte STOP så jag fick gå extra långt i regnet. TACK! Väl hemma hos Jens blev det i  alla fall en lugn kväll och jag kunde stressa ned. Upptäckte att jag fått flera stressblåsor i munnen och kände mig allmänt yr under kvällen. BLÄ!

Lördag: Sovmorgon, YES! Hängde hos Jens på morgonen  och åkte sen till Systemet för att handla inför kvällen. Som bonus hittade jag ett par svarta lackpumps på rea. Jens somnade nästan när jag provade. Och till pumps måste man ha strumpbyxor... fast han klagade faktiskt inte, såg bara trött ut. På kvällen var vi bjudna på middag hos Ronnie. Det var jättetrevligt. Synd bara att alla fick så brottom därifrån.

Söndag: Sovmorgon igen, inte helt fel. Pizzafrukost, inte heller helt fel. Jens var tvungen att åka till jobbet vid tre typ. Jag hängde kvar en stund sen tog jag tåget hem till E-tuna. På vägen blev jag av med min mobil. Är nästan 100 på att någon plockade åt sig den. Trippade ner till Harrys i mina nya pumps för personalfest måttligt festsugen efter mobilförlusten. Hade i alla fall en hyfsat trevlig kväll då jag snackade med min jobbvänner och mumsade god mat. Avlägsnade mig dock tidigt och åkte hem och polisanmälde min stula mobil.

Idag är det bara plugg, plugg, plugg som gäller....
Ska nog dock ta mig ut med hundarna nu...

Nell blev så glad när jag kom hem igår att hon inte visste vad hon skulle göra. Hon hämna de leksaker, pep och for runt. Då fick jag nästan tårar i ögonen. Det känns så långt in i hjärtat när det gäller min Nell.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0